Luni, 13 septembrie, în incinta Căminului Cultural al satului Meșeni (Rezina) a avut loc masa rotundă Cum se organizează consultațiile publice?”


Evenimentul a fost organizat ca urmare a interesului manifestat de reprezentanții APL Meșeni de a afla mai multe despre procesul de consultare cu cetățenii: ce este o consultație publică, cum se organizează, cum se moderează etc.
La discuție au participat Vitalie Sprînceană și Andrei Cebotari (din partea AO CADP), Natalia Slepuhin și Cristina Voroneanu (din partea AO Primăria Mea), primarul satului Meșeni, Efim Mardare, reprezentanți ai Consiliului Local Meșeni, cetățeni și activiști local.
Natalia Slepuhin și Cristina Voroneanu au povestit despre experiența de organizare comunitară a Asociației ”Primăria Mea”, despre modurile în care autoritățile trebuie să organizeze procesul de consultare publică, despre instrumentele de comunicare (pliante, ziare locale, pagini de internet și grupuri pe rețele sociale) pe care autoritățile locale le pot utiliza în comunicarea cu locuitorii.
În paralel, AO CADP a făcut o scurtă prezentare despre modurile în care autoritățile pot ”traduce” aspectele tehnice ale bugetului local (venituri, cheltuieli etc) într-un limbaj mai simplu, mai accesibil pentru cetățeni, folosind instrumente de vizualizare grafică – infografice, diagrame.
De asemenea, reprezentantele AO Primăria Mea au vorbit și despre modurile în care cetățenii pot participa la procesul decizional local, mai ales în ce privește gestionarea finanțelor publice și planificarea bugetului local.
Discuția a mai abordat și teme precum identificarea unor surse suplimentare de atragere a fondurilor la bugetul local, dezvoltarea și consolidarea inițiativelor civice locale.